Ako pomenovať svoju doménu?
Ak ste sa rozhodli vytvoriť si doménu, zrejme počítate s tým, že doména by mala osloviť a stať sa relatívne navštevovanou. Preto sa na tento postup nepozerajme štýlom vytvorím si „nejakú“ doménu, ale patrilo by sa dať jej sympatický názov, ktorý by však išiel k veci a človeku by prezradil, aké služby alebo aký druh informácií na nej nájde.
Snažme sa tak vyvarovať nič nehovoriacim skratkám, ale aj dlhým a ťažko zapamätateľným názvom. Príklad. Chceme mať doménu o počítačoch, tak jej názov informacnotechnologickeprodukty asi nepôsobí príliš sympaticky, však? No snažme sa vyhnúť aj skratkám, ktoré bežnému užívateľovi nič nepovedia. Výraz by mal byť skrátka v prvom rade dobre zapamätateľný a mal by ísť k veci. Nič nepokazíme ani sympatickým prídavným menom (krásne, nové, super,…).
Napríklad názov novepocitace v nás vyvolá pocit, že na doméne nájdeme hlavne nové a kvalitné počítače, takýto názov zvýši atraktivitu aj dôveru. Názov je navyše krátky, priamy a hlavne sa dobre zapamätá a je pravdepodobnejšie, že bude dostupný.
Každopádne to s dĺžkou prídavného mena nepreháňajme, alebo vlastne nie je nutnosťou, pretože na druhej strane sa môžeme dopočuť názory, že ideálny názov domény by mal obsahovať 5-6 znakov (no myslím si, že ak bude mať o cca 2 znaky viac, svet nespadne). Pri názve tak treba v prvom rade uprieť význam na podstatné meno, najlepšie kľúčové slovo. Teda ak chceme doménu orientovať napr. na predaj počítačov, vychádzajme v prvom rade zo slova počítače. Pretože užívateľ, ktorý bude túto tému hľadať na webe, tak pravdepodobne bude hľadať pod týmto jednoduchým a vecným výrazom. Vyhľadávač mu v prvom rade automaticky nájde stránky na základe písmen, slov, nie logiky.
Možno ste sa i teraz pozastavili nad tým, prečo sa názvy domén uvádzajú bez medzier a diakritiky. Diakritika pri vyhľadávaní výrazov prakticky nehrá žiadnu rolu, ale zaplatiť by ste za ňu zaplatili, pri registrácii sa platí za počet použitých znakov v názve, teda i za diakritiku a medzery. Bolo by to však úplne zbytočné.